M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rynek smartfonów: Huawei traci, za to Xiaomi idzie jak burza

Maciej Burlikowski | 13 listopada 2019, 06:00

Samsung trzyma się mocno.

Według firmy analitycznej IDC w III kwartale br. Polacy kupili 2,46 mln smartfonów. To o 2,2% mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W trakcie pierwszej połowy roku sprzedaż smartfonów rosła o 0,5% (w I kw. sprzedaż wyniosła 2,1 mln szt., zerowa dynamika, a w II kw. – 2,2 mln urządzeń, +0,9%).

Amerykańskie sankcje, a przede wszystkim niepewność co dalszej przyszłości produktów chińskiej marki Huawei (jej najnowsze smartfony nie mają m.in. zainstalowanych aplikacji Google, co wynika właśnie z sankcji handlowych nałożonych przez rząd USA na wybrane firmy z Chin) spowodowała, że udziały tej marki mocno spadają. Korzysta na tym m.in. koreański koncern Samsung, który wzmocnił dominację na polskim rynku. Skokowo rośnie natomiast sprzedaż smartfonów innej chińskiej marki – Xiaomi.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,