Kraj

Marquard rezygnuje z wydawania prasy

Wydania grudniowe są ostatnimi numerami magazynów "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy".

Marquard Media Polska poinformował, że koncentruje się na wzroście w obszarze cyfrowym i wycofuje się z rynku prasy drukowanej. Wydawca chce skupić się na rozwoju własnych portali: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, CKM.pl, oraz ponownym uruchomieniu serwisów Supermamy.pl i Autostuff.pl. Chce też rozbudować platformy usług cyfrowych dla branży mediowej – ShoppieGo (uruchomione w październiku) oraz Act-2-Access (planowane). Całkowicie rezygnuje z rynku prasy – wydania grudniowe są ostatnimi numerami magazynów “CKM”, “Cosmopolitan”, “Esquire”, “Harper’s Bazaar”, “Joy” i “Playboy”.

– Od ponad dwóch lat Marquard Media Group prowadzi daleko idącą transformację swoich spółek w Europie, intensywnie inwestując w usługi cyfrowe w obszarze gamingu, IT oraz shoppingu. Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych mających na celu jego uzdrowienie – tłumaczy decyzję Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group, dodając, że to niewielka skala działalności na bardzo konkurencyjnym rynku i duża zależność od tytułów wydawanych na licencji zadecydowały o niepowodzeniu tej części biznesu. 

– To jednak pozwoli Marquard Media Polska w pełni wykorzystać potencjał cyfrowej transformacji prowadzonej w ramach grupy i dalszy rozwój. W następstwie uruchomienia Act-2-Access, Scill i ShoppieGo w tym roku w coraz większym stopniu stajemy się dostawcą rozwiązań w modelu B-B-C i partnerem dla innych firm z obszaru mediów cyfrowych – dodaje Bijan Khezri.

Nieoficjalnie mówi się, że w związku ze zmianami w wydawnictwie pracę może stracić około 70 proc. załogi. Wiadomo też, że Marquard poinformował już licencjodawców o swoich planach i prowadzi rozmowy na temat sprzedaży licencji wydawniczych wybranych tytułów. 

W ub.r. wydawnictwo Marquard Media Polska zanotowało spadek przychodów sprzedażowych o ponad 24%, do poziomu 29,12 mln zł (r/r), oraz 665 tys. zł zysku netto. W 2017 r. raportowało roczną stratę na poziomie 10,5 mln zł. Jesienią ub.r. zamknęło tytuły “Hot Moda” i “Shape”.