Kraj

Wzrost zysku i przychodów e-Kiosku w III kwartale

Zysk netto spółki wyniósł 472 tys. zł - ponadtrzykrotnie więcej niż w III kwartale 2018 r.

Wzrost zysku i przychodów e-Kiosku w III kwartale

Spółka e-Kiosk SA, największy dystrybutor e-prasy w Polsce (Grupa Gremi Media), zanotowała w III kwartale br. 2,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 33 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 472 tys. zł, ponadtrzykrotnie
więcej niż w III kwartale ub.r., a EBIDTA 743 tys. zł, dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

Łącznie w pierwszych trzech kwartałach br. przychody ze sprzedaży wzrosły z 6,49 do 7,56 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem w ub.r., zysk netto zwiększył się z 62 tys. zł do 1,29 mln zł (ponad 20-krotnie więcej), a EBIDTA z 951 tys. zł do 1,97 mln.

 Konsekwencja się opłaca. Włożyliśmy maksymalny wysiłek w proces optymalizacji kosztów w spółce i uważnie przyglądamy się wszystkim naszym produktom i kanałom dystrybucji pod kątem efektywności. Wprowadzamy też wiele nowych projektów, bo chcemy się przygotować na szybko zmieniający się rynek  mówi Łukasz Piela, prezes e-Kiosk SA.

Spółka podpisała w ostatnim okresie m.in. trzyletnią umowę na dostawę e-prasy do Grupy PGNiG. Należąca do e-Kiosku agencja eContentLAB zanotowała dobre wyniki m.in. dzięki rozszerzeniu współpracy z producentem komputerów NTT System. Z kolei księgarnia Nexto.pl, również spółka zależna e-Kiosku, objęła patronatem Kawiarnię Literacką podczas OFF Festivalu w Katowicach, jednej z największych imprez muzycznych w Europie.

E-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, oferuje ebooki i audiobooki. Katalog produktów elektronicznych obejmuje łącznie ponad 60 tys. pozycji. Do spółki należą marki eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl.