M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wavemaker zdobywa budżet mediowy Perrigo

Paweł Piasecki | 21 listopada 2019, 06:00

Budżet wart 100 milionów dol. obejmuje wszystkie rynki europejskie, na których ta firma farmaceutyczna jest obecna oraz Australię.

Wavemaker (WPP) zdobył budżet, poprzednio należący do agencji Zenith Publicisu, w wyniku przetargu. Wzięły w nim udział wszystkie główne holdingi.

W ostatnich miesiącach Wavemaker zdobył kilka innych znaczących budżetów mediowych, w tym globalny firmy Axa, Huaweia na kilku rynkach, w tym chińskim, Pernod Ricard w Chinach, Eurostar w Europie, a także utrzymał obsługę marki Chevron w Ameryce Północnej i w regionie Azji i Pacyfiku.

Firma farmaceutyczna Perrigo została założona w 1887 r. w Allegan, w stanie Michigan, ale obecnie jest zarejestrowana - ze względów podatkowych - w Irlandii. Jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i w Tel Awiwie. W III kwartale br. miała przychody ze sprzedaży netto w kwocie 1,2 mld dol. (wzrost o 5 proc. rok do roku). Spółką zależną Perrigo jest przejęta w 2014 r. belgijska Omega Pharma, producent preparatów Coldrex i Niquitin. Inne znane marki należące do Perrero na rynku europejskim to m.in. Solpadeine, Xylorin i Lactacyd.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,