M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google ograniczy reklamy polityczne na całym świecie

( red. ) | 22 listopada 2019, 06:00

Ograniczenie możliwości targetowania tych reklam może mieć znaczący wpływ na przyszłoroczne wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych.

Google zapowiedział, że począwszy od 6 stycznia 2020 r., partie i organizacje polityczne na całym świecie nie będą mogły kierować reklam do użytkowników na podstawie ich domniemanych preferencji wyborczych. Dopuszczalne będzie jedynie używanie takich ogólnych kategorii jak wiek, płeć i przybliżona lokalizacja. Zasady te obwiązują już obecnie na obszarze Unii Europejskiej.

Google sprecyzował też kryteria usuwania reklam politycznych za "fałszywe stwierdzenia". Przykładowo kasowane będą reklamy twierdzące niezgodnie z prawdą, że kandydat zmarł lub podające nieprawdziwą datę wyborów. Nie będą natomiast zabronione - jako opinie - stwierdzenia typu "nie można ufać konkurencyjnej partii".

Facebook zapowiedział niedawno, że nie będzie badać prawdziwości faktów podawanych przez kandydatów w wyborach czy stronnictwa polityczne, choć zarazem Mark Zuckerberg zaznaczył, że nie oznacza to całkowitego braku kontroli. Firma zabrania dezinformowania na temat samych wyborów, jak również nie dopuszcza reklam zawierających treści, które zostały wcześniej negatywnie zweryfikowane przez zewnętrzne organizacje zajmujące się sprawdzaniem faktów. Z kolei CEO Twittera Jack Dorsey zapowiedział wdrażanie, począwszy od 22 listopada, globalnego zakazu wszelkich reklam politycznych na tej platformie.

(BBC News)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,