M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zenith: Do 2020 r. programmatic będzie stanowił 69% reklam online

Maciej Florek | 26 listopada 2019, 06:00

W 2019 r., po raz pierwszy w historii, globalne wydatki na programmatic przekroczą 100 mld dol.

W 2020 r. globalne wydatki na reklamę kupioną w modelu programatycznym będą stanowiły 69% wydatków na reklamę online - wynika z raportu "Programmatic Marketing Forecasts" opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Łączna wartość inwestycji w programmatic przekroczy w 2019 wartość 100 mld dol., osiągając pod koniec roku 106 mld dol. W 2020 r. będzie to już 127 mld dol., a w 2021 aż 147 mld dol., kiedy to wartość wydatków na reklamę programmatic będzie stanowiła 72% rynku online.

W Polsce wydatki na reklamę kupowaną w modelu programatycznym wciąż rosną, choć w bieżącym roku już nie tak dynamicznie jak w latach poprzednich, co spowodowane jest przede wszystkim niższą dynamiką całego rynku reklamy. Zenith prognozuje, że dynamiki wzrostu wydatków reklamowych na programmatic w Polsce w latach 2019/2018 wyniosą 21%, a w 2020/2019 - 18%.

Czytaj więcej na temat: , , ,