M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Vogue Polska" rusza z aplikacją mobilną

Joanna Niewiadomska | 26 listopada 2019, 06:00

Do redakcji dołączyła Agata Wojtczak, która odpowiedzialna będzie między innymi za tworzenie treści do aplikacji i koordynowanie dostępnych w niej artykułów.

"Vogue Polska” zaprezentował  aplikację mobilną. Ma być  rozszerzeniem Vogue.pl, a z drugiej strony jeszcze mocniej łączyć cyfrowe wydanie z papierowym.

Aplikacja dostępna jest w dwóch wersjach - ogólnodostępnej i premium - dla prenumeratorów. Można ją pobrać za darmo z AppStore lub GooglePlay.  W aplikacji ogólnodostępnej – poza wyselekcjonowanymi artykułami z Vogue.pl (w krótszych wersjach) można znaleźć lookbooki prezentujące kolekcje marek mody, biżuteryjnych, urodowych i wnętrzarskich (co ważne dla klientów reklamowych - z  możliwością linkowania do e-commerce), fragmenty książek, przepisy kulinarne, tygodniowy horoskop, dodatkowe selekcje zakupowe,  zdjęcia zza kulis pokazów mody, rabaty i konkursy. Prenumeratorzy  po zalogowaniu mają dodatkowo dostęp do treści premium, takich jak podcasty, najciekawsze artykuły z zagranicznych edycji "Vogue’a”, bonusy, rabaty i konkursy, których nie ma w wersji otwartej ani na stronie Vogue.pl. Mają też pierwszeństwo lektury wybranych artykułów na wyłączność (24 godziny w aplikacji, dopiero potem w Vogue.pl) oraz dostęp do spersonalizowanego cyfrowego archiwum "Vogue Polska” (z okresu swojej prenumeraty). 

– Z perspektywy biznesowej rozszerzamy ofertę dla naszych klientów o kolejne innowacyjne formaty reklamowe. Aplikacja wyróżnia się nie tylko na polskim rynku wydawniczym. Jesteśmy także o krok dalej w porównaniu z aplikacjami już istniejącymi, przygotowanymi przez magazyny skupione wokół Condé Nast International – mówi Justyna Markiewicz, dyrektor zarządzająca wydawnictwa, a Hanna Rydlewska, dyrektor działu digital "Vogue Polska” zdradza, że być może polska, rzeczywiście zaawansowana technologicznie, aplikacja stanie się wzorcem dla edycji zagranicznych. Tłumaczy, że punktem wyjścia przy tworzeniu aplikacji była spójność z estetyką Vogue.pl.  i założenie, by aplikacja była wygodna w użytkowaniu, przejrzysta graficznie i atrakcyjna dla partnerów biznesowych.

- Od początku chcieliśmy, żeby była to wartość dodana do online’u „Vogue’a", stąd też do aplikacji trafiają dodatkowe treści, których na stronie nie ma. Taką nowością są na przykład podcasty, które realizujemy we współpracy ze Storytel – mówi Hanna Rydlewska. Ruszyły cztery cykle - felietony Filipa Niedenthala "Depesza Niedenthala”, audycje  "Kolacja z książką" prowadzone przez Izę Bartosz, przeglądy popkulturalne Anny Konieczyńskiej "Tydzień w popkulturze” i rozmowy Hanny Rydłowskiej "Ciało ma głos” poświęcone tematom seksu i zdrowia psychicznego. 

Dla reklamowdawców aplikacja poszerza ofertę Vogue o  możliwość sponsoringu całości przez określony czas, branding podcastów, reklamę natywną w postaci artykułów, galerii oraz wideo, możliwość organizowania konkursów i spotkań dla prenumeratorów "Vogue Polska” (np. preview kolekcji, spotkanie z ambasadorem marki, szkolenie z ekspertem w danej dziedzinie). Nowym  narzędziem wspierającym sprzedaż są wspomniane  lookbooki, który przekierowują do e-commerce klienta. Nowością jest także to, że w cyfrowym wydaniu reklamy mogą zyskać dodatkowy wymiar w postaci linkowania do strony klienta lub wideo osadzonego w layoucie.   

Nad aplikacją pracował cały zespół Vogue.pl, wzmocniony o nową osobę - od 1 października redaktorką Vogue.pl odpowiedzialną między innymi za tworzenie treści do aplikacji i koordynowanie dostępnych w niej artykułów jest Agata Wojtczak, która wcześniej przez ponad 5 lat była w zespole Elle.pl. 

Ciekawostką są funkcje "dla wygody użytkowników", jak np. tryb nocny (do używania przed snem), w którym automatycznie przyciemnia się ekran alvo funkcja "potrząśnij i czytaj", dzięki które po potrząśnięciu telefonem, aplikacja proponuje tekst dobrany do preferencji czytelnika. 

 

Czytaj więcej na temat: , ,