M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Radio ulubionym medium motoryzacji

Katarzyna Woźniak | 29 listopada 2019, 06:00

Branża motoryzacyjna zwiększa wydatki na reklamę w radiu - najwięcej wydaje Volkswagen, ale najczęściej reklamuje się Toyota.

Jak poinformował KBR, branża motoryzacyjna zwiększa wydatki na reklamę radiową.
Według danych Kantar Media, w pierwszych trzech kwartałach branża motoryzacyjna wydała na reklamę w radiu już 655,2 mln zł, czyli prawie o 90 mln zł więcej niż w takim samym okresie roku poprzedniego.
W tym samym czasie branża na kampanie reklamowe łącznie we wszystkich mediach wydała ponad
2,6 mld zł (dane cennikowe, Kantar Media). Od 2015 r. nakłady na reklamę radiową wzrosły z 578
mln zł do 801 mln zł, czyli o blisko 223 mln zł.
Ponad 655,2 mln zł wydały firmy motoryzacyjne na reklamę radiową w okresie od stycznia do września 2019 r., co stanowi prawie 25% ich budżetów reklamowych.
Radio to trzecie medium, po internecie i TV, w którym reklamodawcy najchętniej lokują swoje budżety. Dotyczy to także wydatków reklamowych w branży motoryzacyjnej. Udział radia w cennikowych wydatkach reklamowych sektora motoryzacyjnego utrzymuje się na poziomie prawie 25%.
Dla branży motoryzacyjnej, niezmiennie od lat, radio to bardzo ważne medium. Co czwarty reklamodawca z tej branży wykorzystał radio w swoim mediamiksie jako medium reklamowe (łącznie 506 reklamodawców w badanym okresie).
Niektórzy z największych marketerów, w badanym okresie, wydali na reklamę radiową ponad połowę
całego budżetu reklamowego np. Mercedens Benz – Polska czy BP Europa SE. W czołówce największych radiowych reklamodawców w mijającym roku w branży motoryzacyjnej znalazły się Volkswagen Group Polska, Toyota Motor Poland oraz Mercedes-Benz Polska.
Produkty i usługi, które najchętniej reklamowano w radio to samochody osobowe, samochody dostawcze, punkty gastronomiczne na stacjach benzynowych, paliwa silnikowe oraz rowery.
W grupie docelowej branży motoryzacyjnej przede wszystkim kierowcy. W 2019 r., każdego dnia radia
w samochodzie słuchało 12,3 mln Polaków (40,8%), osób w wieku 15-75 lat. Po raz pierwszy w historii badań radiowych samochód stał się głównym miejscem słuchania radia w Polsce mierzonym wielkością audytorium.
Działania reklamowe w radio wybierają nie tylko duże i popularne marki, ale też małe lokalne brandy branży motoryzacyjnej. Daje się zauważyć, że wraz ze wzrostem czasu słuchania radia w samochodzie, rosną także budżety branży motoryzacyjnej na reklamę radiową. Samochód jest głównym miejscem słuchania radia, a konsumenci radia w samochodzie stanowią prawie 60% wszystkich słuchaczy radia. Są to częściej osoby z wykształceniem wyższym z dochodami gospodarstw powyżej 5 tys. zł, przedstawiciele kategorii zawodowych jak dyrektorzy, wolne zawody, właściciele firm. W tej grupie znajdują się też rodzice dzieci do 14. roku życia.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,