M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Biuro Reklamy TVP ogłasza zasady sprzedaży na rok 2020

Piotr Machul | 2 grudnia 2019, 06:00

Biuro kontynuuje system jawnych stawek, uelastycznia ofertę w zakresie stacji tematycznych, jednocześnie dokonuje korekt cen produktów. Nadawca dokonał umiarkowanej korekty cen - od 3% do 6%.

Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady handlowe, jakie będą obowiązywać przy zakupie czasu reklamowego, sponsoringu i reklamy w internecie w 2020 r. Telewizja Polska kontynuuje model jawnych cen oraz grupy 16-59 jako podstawowej grupy komercyjnej. Podobnie jak w 2019 r. koszty zakupu punktu GRP w kanałach TVP1 i TVP2 negocjować będą reklamodawcy o rocznych deklaracjach powyżej 21 mln zł. Nowością jest obniżenie progu wydatków pozwalających na negocjację ceny przy zakupie stacji tematycznych – w 2020 r. reklamodawcy wydający rocznie przynajmniej 15 mln zł otrzymają prawo otwartych negocjacji CPP w tej grupie kanałów. Rabaty na zakup cennika, podobnie jak w 2019 r., będą podlegały otwartym negocjacjom w grupie reklamodawców deklarujących wydatki roczne powyżej 15 mln zł.

Nadawca dokonał umiarkowanej korekty cen, od 3% do 6%, ale zaoferował jednocześnie możliwość skorzystania z dwóch nowych rabatów, o wartości 3% każdy, stosowanych do cen CPP, jak również cen cennikowych. Rabaty stosowane są jeśli reklamodawca złoży i zrealizuje deklarację wydatków rocznych w grupie stacji tematycznych bądź zadeklaruje TVP co najmniej 30%. udział w rocznych wydatkach reklamowych klienta.

- Widząc, jak różny był rok 2019 od rekordowego roku 2018, podeszliśmy do cen w sposób przewidywalny i w poczuciu odpowiedzialności za powierzone nam kampanie reklamowe. W przyszłym roku wchodzimy w lata 20., mając za sobą 30-letni bagaż budowania od zera rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Nasz rynek ma już wszelkie cechy rynku dojrzałego, a przez to skłania nas – mnie i mój zespół – do bardzo odpowiedzialnego podejścia do cen zasad sprzedaży – deklaruje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Dodaje, że korekta cen na poziomie kilku procent odpowiada odczuciom BR TVP co do kondycji rynku w roku 2020 oraz kondycji widowni w grupie TVP, która jako jedyna na tle konkurentów może pochwalić się wzrostem oglądalności w ostatnich miesiącach br. - Widząc nową szansę dla nas i naszych klientów w powiększonym panelu, dokonaliśmy istotnych zmian w pakietach widowni rozliczanych w innych niż 16-59 grupach celowych. Znacznie poszerzyliśmy listę oferowanych grup rozliczeniowych, publikując nowym pięciu grupom stały indeks CPP do grupy 16-59 – mówi szefowa Biura Reklamy TVP.

Zwraca uwagę, że obniżenie progu budżetu pozwalającego na negocjację cen to niejedyne ułatwienie, jakie wprowadza TVP w stacjach tematycznych. Z 12 do 9 zł obniżona została stawka płacona za spoty, które nie miały zanotowanej oglądalności. Jednocześnie nadawca wprowadza limit opłaty za tak zwane „spoty zerowe” do maksymalnie 9% wartości zlecenia przy zakupie szerokiej oferty stacji tematycznych.

- Widząc, jak ważna dla naszych klientów jest reklama w stacjach tematycznych postawiliśmy na uelastycznienie naszej oferty w tym zakresie. Zmiany w zasadach zwiększają przewidywalność naszej oferty, jednocześnie premiując tych reklamodawców, którzy złożą deklarację wydatków reklamowych w stacjach tematycznych. Wychodzimy też naprzeciw głosom klientów, którzy w tym roku postulowali zmiany w zasadach, dotyczących spotów zerowych. Mimo że kwestia „zerówek” zmniejszy swoją wagę w połowie roku wraz ze wzrostem panelu telemetrycznego, to dodatkowo już od stycznia nasza oferta w tym zakresie stanie się bardziej przewidywalna – komentuje Ewelina Czuba.

Nadawca wprowadza na przyszły rok wiele nowych produktów reklamowych. Na stałe miejsce w zasadach znalazła reklama wirtualna, emitowana tuż po rozpoczęciu przerwy w zawodach sportowych, nakładana częściowo na obraz wydarzenia. Wprowadzone zostały dwa produkty w telewizji hybrydowej – HBB Basic oraz HBB TV+. Systematyzują one, prowadzoną od 2012 r., sprzedaż reklamy w telewizji hybrydowej, która to reklama zyskuje aktualnie na znaczeniu wraz z rozwojem technologii HBB. W online nowością jest format Sticky Ad emitowany na urządzeniach mobilnych i dający wysokie wskaźniki widoczności. TVP wprowadziła też nową formę rozliczeń reklamy wideo – CPV, czyli płatność za pełne odtworzenia reklam. – Niezależnie od nowych produktów widzimy renesans sponsoringu, lokowania produktu oraz branded content. Kończący się rok to dla nas kilka niesamowicie ważnych produkcji jak „Gotowi do gotowania. Start!”, zrealizowanej dla Jeronimo Martins, pierwszej od lat letniej trasie koncertowej, czy historycznej dla nas „Eurowizji Junior”, zakończonej spektakularnym, drugim z rzędu zwycięstwem polskiej reprezentantki – wylicza szefowa biura.

Zwraca uwagę, że w przyszłym roku nadawcę publicznego czekają m.in. letnie igrzyska olimpijskie oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej, eventy, którym towarzyszy specjalna, rozbudowana oferta reklamowa. - Dodatkowo po wprowadzeniu trzeciej ramówki – zimowej, wypełnionej nowościami i premierami, zapewniamy stabilny poziom widowni przez cały rok, w którym nie ma już tak zwanego off-season - komentuje Ewelina Czuba.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,