M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen: w listopadzie wydatki na reklamę TV większe niż przed rokiem

Piotr Machul | 5 grudnia 2019, 06:00

Najwięcej wydały firmy: Aflofarm, Ferrero i Lidl.

Z raportu Nielsena wynika, że w listopadzie br. wydatki na reklamę telewizyjną były wyższe niż przed rokiem. Według wyliczeń firmy w listopadzie 2019 r. klienci wydali w telewizji 3,39 mld zł, rok wcześniej – 3,13 mld zł. Najwięksi reklamodawcy telewizyjni listopada to: Aflofarm (firma wydała 120,1 mln zł), Ferrero (99,1 mln zł) i Lidl (87,6 mln zł). Kolejne pozycje zajęły: Nestle, P&G, US Pharmacia, Grupa Polsat, Polpharma, Grupa Lego i Natur Produkt Pharma.

Największe wpływy reklamowe zanotowały stacje: Polsat (572,6 mln zł), TVN (408,6 mln zł), TVP1 (193,9 mln zł), TVP2 (181 mln zł) i Nickelodeon (79,8 mln zł). W top 10 stacji TV spadki listopad 2019 vs. listopad 2018 zanotowały jedynie kanały TV4 i TVN24. Wszystkie dane: Nielsen Audience Measurement.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,