M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Capitalics zaprojektował font Times New Roman Abramovich dla miliardera Romana Abramowicza [wideo]

Katarzyna Kacprzak | 9 grudnia 2019, 06:00

W kampanii wykorzystano m.in. fakt, że popularny font Times New Roman został objęty amerykańskimi sankcjami wobec Rosji.

Dom typograficzny Capitalics wystartował z kampanią skierowaną do Romana Abramowicza, rosyjskiego oligarchy i miliardera. Celem kampanii jest zainteresowanie Romana Abramowicza specjalnie zaprojektowanym przez Capitalics fontem nazwanym Times New Roman Abramovich (oficjalna nazwa "TNRA"). W kampanii wykorzystano m.in. fakt, że popularny font Times New Roman został objęty amerykańskimi sankcjami wobec Rosji, w wyniku których rosyjscy deweloperzy nie mają prawa go używać. Times New Roman Abramovich mógłby stanowić ciekawą alternatywę na przyszłość, biorąc także pod uwagę to, że Times New Roman jest standardowym fontem wymaganym przy tworzeniu rządowych dokumentów w Rosji.

Kampania prowadzona jest w internecie (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter). Składa się z kilkunastu filmów i grafik prezentujących proces projektowania fontu oraz przedstawiających jego najważniejsze cechy i zalety, także w odniesieniu do najpopularniejszej czcionki wszech czasów, czyli Times New Roman. Filmy mają charakter otwartych listów do Abramowicza, które odsyłają do poświęconej mu strony internetowej Timesnewromanabramovich.com. Strona oprócz punktu kontaktowego dla Abramowicza stanowi również agregat leadów dla przyszłych klientów domu typograficznego pragnących posiadać swój spersonalizowany font.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,