Do odejścia z M&C Saatchi zmusili go udziałowcy, niezadowoleni z reform po wykryciu nieprawidłowości księgowych w sierpniu br.
M&C Saatchi to agencja reklamowa założona w 1995 r. przez braci Maurice'a i Charlesa Saatchich po ich odejściu z Saatchi & Saatchi, którą założyli w Londynie 25 lat wcześniej. Oprócz lorda Saatchi, właściciela 4,5% pakietu akcji agencji, z jej władz ustąpiło też troje dyrektorów nieetatowych: Michael Dobbs (również z tytułem lordowskim, znany jako autor powieści stanowiących podstawę serialu "House of Cards"), sir Michael Pitt, były sekretarz księcia Karola, oraz Lorna Tilbian, "królowa mediów", związana z funduszem inwestycyjnym Numis Securities.
Wartość akcji M&C Saatchi spadła w tym roku z 4 funtów do 1,03 funta. W ubiegłym tygodniu firma podała, że tegoroczne zyski będą "znacznie poniżej oczekiwań". Wcześniej we wrześniu poinformowała o spadku sprzedaży i zysku w pierwszym półroczu br. Zysk spadł o 67%, do 2,5 mln funtów.
Agencja była znana m.in. z kampanii dla brytyjskiej Partii Konserwatywnej.
Czytaj więcej na temat: Saatchi & Saatchi, M&C Saatchi, agencje reklamowe, Wielka Brytania, House of Cards, Maurice Saatchi, Michael Dobbs, Charles Saatchi