M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Payback: 60% badanych robi świąteczne zakupy w super- i hipermarketach

Maciej Florek | 13 grudnia 2019, 06:00

Połowa badanych przeznacza na prezenty od 100 do 500 zł.

W najnowszym badaniu Payback Opinion Poll sprawdzono, jak do tematu zakupów świątecznych podchodzą Polacy. Aż 60% ankietowanych kupuje w super- i hipermarketach, natomiast 17% w dyskontach. Wybierając konkretny sklep, najczęściej kierujemy się dobrymi cenami i ofertami promocyjnymi. Dla ponad połowy badanych istotna jest także dostępność wszystkich interesujących artykułów w jednym miejscu oraz ich jakość.

Prawie połowa respondentów rozpoczyna poszukiwania upominków dla najbliższych już miesiąc przed świętami, co dziesiąty natomiast pozostawia to na ostatnią chwilę. Oprócz galerii handlowych, do których udaje się w tym celu 33% badanych, co czwarty prezenty świąteczne kupuje wyłącznie przez internet. Większość z nas korzysta
wówczas z laptopa, natomiast dla co szóstego respondenta najwygodniej jest dokonać transakcji przy użyciu smartfona, który zawsze jest pod ręką. Okres świąteczny często oznacza tłumy w sklepach stacjonarnych. Co piąty respondent robi wówczas zakupy online, gdyż w spokoju może zastanowić się nad swoim wyborem, natomiast 16% twierdzi, że znacznie lepsze okazje może znaleźć właśnie w tym kanale.

Połowa badanych przeznacza na prezenty od 100 do 500 zł, natomiast co trzeci nawet do 1000 zł. Jak się okazuje, budżet staramy się mieć pod kontrolą. 40% Polaków nie przekracza ustalonej wcześniej maksymalnej kwoty, którą może wydać na świąteczne prezenty.

Badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach programu Payback w dniach 28 listopada – 3 grudnia 2019 r. metodą ankiety online na grupie 587 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

Czytaj więcej na temat: , , ,