Kraj

Mbank chce się wzmocnić w mniejszych miastach

Zamierza zabiegać także o dzieci i młodzież.

Mbank chce się wzmocnić w mniejszych miastach
Bank mBank (Grupa Commerzbank) ogłosił filary strategii rozwoju do 2023 r. Ma relatywnie wysoką penetrację w aglomeracjach, największych miastach, dlatego zamierza wzmocnić wysiłki w pozyskiwaniu klientów spośród mieszkańców mniejszych miast. Zamierza także aktywniej niż do tej pory zabiegać o najmłodszych klientów – dzieci w wieku od 13 lat.

Bank ma relatywnie niedużą, w porównaniu z największymi krajowymi bankami, sieć placówek (ok. 140) i w ciągu najbliższych czterech lat zamierza taką liczbę utrzymać. Zgodnie ze strategią “mobile first” podstawowym kanałem obsługi klientów będzie aplikacja mobilna banku. W ciągu trzech lat liczba klientów, którzy jej używają, wzrosła z 850 tys. do 1,8 mln. Bank zakłada, że za cztery lata to przez aplikację mobilną będzie realizował już 50% sprzedaży.

Jeśli chodzi o aspekty marketingowe, to mBank obiecuje, że uczyni z marki magnes dla klientów detalicznych i korporacyjnych, wzmocni wizerunek mBanku jako profesjonalnej instytucji, uprości ofertę, w tym cennik i taryfy , a także poprawi najważniejsze punkty styku z marką.

Aby zwiększyć atrakcyjność, bank zamierza uzupełnić platformę detaliczną o produkty i usługi spoza branży finansowej – jakie konkretnie, tego na razie nie zdradza.

Przypomnijmy, że niemiecka grupa Commerzbank, większościowy akcjonariusz mBanku, stara się go sprzedać.