M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Xiaomi globalnym liderem tynku inteligentnych opasek

Paweł Piasecki | 16 grudnia 2019, 06:00

Według danych Canalys, chińska firma ma 27 proc. światowego rynku — to największy udział od 2015 roku.

Pod względem wielkości sprzedaży w III kwartale br. światowy rynek opasek powiększył się rok do roku o 65 proc., do 45,5 miliona sztuk. W przypadku Xiaomi wzrost wyniósł 74 proc. Chiny (z Hongkongiem i Tajwanem) wygenerowały nieco ponad 40 proc. sprzedaży w ujęciu ilościowym, co oznacza dwukrotną przewagę zarówno nad obiema Amerykami (21,4 proc.) jak i regionem EMEA (22,7 proc.). Region Azji i Pacyfiku (bez Chin) miał udział 15,7 proc., ale najszybsze tempo wzrostu - 130 proc.

Niskie ceny urządzeń okazały się kluczem do sukcesu Xiaomi w rywalizacji z konkurentami takimi jak Apple, Samsung i Fitbit (przejęty niedawno przez Google). Huawei odnotował także znaczny wzrost w minionym kwartale, o 243 proc. rok do roku, dzięki wysokiej sprzedaży w rodzimych Chinach. Pomogło to firmie utrzymać trzecie miejsce na świecie (udział 13 proc.), tuż za Apple (15 proc.), a przed Fitbitem, którego udział w światowym rynku skurczył się do 8 proc.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,