M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Coca-Cola rozszerza rzeczywistość

Katarzyna Woźniak | 17 grudnia 2019, 06:00

Wystartowała innowacyjna odsłona świątecznej kampanii producenta napojów

Marka coca-Cola w ramach świątecznych działań promocyjnych wystartowała z odsłoną kampanii, wykorzystującą technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR) - in feed AR ads Facebooka. Dodatkowo, w Instagramie udostępniła niestandardową dla tej platformy grę (po  zeskanowaniu QR kodu) z limitowanej świątecznej puszki Coca-Cola. Do wirtualnej rzeczywistości zostali przeniesieni znani bohaterowie kampanii świątecznych – Święty Mikołaj oraz miś polarny.

Technologia rozszerzonej rzeczywistości została przez Coca-Colę wykorzystana do stworzenia dwóch gier. Marka udostępniła odbiorcom rozrywkęi, w której sterowanie postaciami odbywa się za pośrednictwem ruchów mimicznych i ruchów głowy. Świąteczne gry Coca-Cola dostępne są z poziomu aplikacji Instagram – platformy, która do tej pory kojarzona była głównie z możliwością publikowania zdjęć, filmów i prowadzenia konwersacji. Aby uzyskać do nich dostęp, należy zeskanować QR kod ze świątecznej puszki Coca-Cola Original lub Coca-Cola Zero.

Coca-Cola jako pierwsza z dwóch firm w Polsce przetestowała nowy format reklamowy Facebooka, opierający się na technologii AR. Funkcja widoczna jest w feedzie użytkowników w postaci posta sponsorowanego.
Technologicznie zaawansowana kampania świąteczna Coca-Cola została w dużej mierze zrealizowana przez markę inhousowo – team digital firmy zajął się opracowaniem koncepcji i strategii tego projektu. Cała kampania to jednak efekt współpracy również z innymi podmiotami – za stworzenie ARów i promujących je wideo odpowiedziało studio LensThat. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom. Działania PR prowadzi agencja Big Picture.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,