Zagranica

ASA blokuje reklamy e-papierosów

Czterech producentów dostało od Advertising Standard Authority zakaz reklamowania się w Instagramie.

W Wielkiej Brytanii Advertising Standard Authority nakazała czterem różnym producentom e-papierosów wycofanie reklam swoich produktów z Instagrama.
Organ samoregulacyjny nie zezwala na reklamowanie papierosów, jednak w praktyce firmy mogą umieszczać informacje o swoich produktach na  stronach internetowych. Urząd, uzasadniając swoją decyzję, podkreślił też mocno, że żadne akcje promocyjne nie powinny pokazywać wizerunków osób, które „mają lub wydają się mieć mniej niż 25 lat”, a które prezentowane są w trakcie posługiwania się e-papierosem.
British American Tobacco (BAT) to jeden z podmiotów ukaranych bannem. BAT używał w celach promocyjnych również influencerów, którzy mieli mniej niż 25 lat.  Firma ma w swoim portfolio markę Vype.
Takie same zakazy zostały nałożone na marki Mylo Vape, Ama Vape Lab i Attitude Vapes. ASA uznał że marki i ich komunikacja łamią standardy etycznej reklamy.

(Marketing Week)