Przychody i sprzedaż przekroczyły przewidywania analityków.
Firma Nike poinformowała o rekordowych wynikach w trzecim kwartale br. Zyski i sprzedaż przekroczyły przewidywania analityków, a marka Jordan z portfolio firmy cieszy się z obrotów pierwszego kwartału, wynoszących 765 mln funtów.
Mimo to udziały marki spadły o 2%, a wzrost na amerykańskich rynkach był wolniejszy, niż przewidywano.
Sprzedaż online, która była głównym przedmiotem zainteresowania giganta sportowego w ciągu ostatniego roku, wzrosła o 38%, podczas gdy sprzedaż internetowa w USA wzrosła o 70% podczas Black Friday.
Stanowisko dyrektora generalnego opuszcza Mark Parker, który zadeklarował, że pozostawia firmę w wyśmienitej kondycji, a także jest optymistyczny co do jej przyszłości.
W przyszłym miesiącu Parkera zastąpi John Donahoe, były CEO eBaya. Zmiana ta ma związek z kontynuacją strategii cyfrowej.
(Marketing Week)
Czytaj więcej na temat: Nike, Jordan, wyniki finansowe, e-commerce, Mark parker, rekordowy kwartał, marketing cyfrowy, John Donahoe