M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Orlen tytularnym sponsorem Alfa Romeo Racing, Robert Kubica dołącza do zespołu

Tomasz Wygnański | 2 stycznia 2020, 06:00

Polska marka z nowym partnerem zyska większe możliwości ekspozycji.

PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. W ramach współpracy Robert Kubica dołączy do zespołu, a logotyp Orlenu będzie głównym elementem malowania bolidu i kombinezonów. Nazwa Koncernu będzie również używana w oficjalnej komunikacji zespołu - Alfa Romeo Racing Orlen. 

- Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze, wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

W ramach pakietu sponsorskiego, w stosunku do ubiegłego sezonu, znacząco zwiększy się ekspozycja marki Orlen. Logotyp Koncernu znajdzie się w oficjalnej nazwie zespołu. Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome. Umowa z Alfa Romeo Racing przewiduje ponadto, znacznie większe niż do tej pory, zaangażowanie kierowców i członków zespołu w działania eventowe PKN Orlen. Kontrakt obejmuje także szerokie działania związane ze szkoleniem młodzieży, 

Robert Kubica zostanie rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing Orlen. Polski kierowca wraca więc do teamu, w  którym debiutował, wcześniej nazywał się on Sauber. 

Z przeprowadzonych przez Orlen analiz efektywności wynika, że udział Roberta Kubicy w tegorocznych wyścigach Formuły 1 przyczynił się w Polsce do wzrostu oglądalności tej dyscypliny o ponad 630%. Globalny ekwiwalent z ekspozycji marki Orlen podczas transmisji telewizyjnych po 16 wyścigach sezonu 2019 przekroczył 110 mln zł. Według badań ARC Rynek i Opinia w ciągu całego sezonu znacząco wzrosła też znajomość marki Orlen jako sponsora Roberta Kubicy.

Kwot związanych z nowym kontraktem sponsorskim Orlenu nie podano. 

Czytaj więcej na temat: , , ,