M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ARC Rynek i Opinia: Polacy chcą opakowań zwrotnych

Joanna Niewiadomska | 7 stycznia 2020, 06:00

84% konsumentów deklaruje, że chętnie kupowałoby produkty w tego typu opakowaniach.

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy chcieliby kupować produkty w opakowaniach zwrotnych. 84% Polaków deklaruje, że gdyby były dostępne produkty w opakowaniach zwrotnych, chętnie by z nich korzystali. Autorzy badania podkreślają, że nie ma różnic w odpowiedziach w podziale na płeć, miejsce zamieszkania czy wielkość miejscowości. Widać za to pewną różnicę przy podziale na wiek – osoby po 35. roku życia nieco chętniej odnoszą się do takiego rozwiązania. 

Jako główny powód potencjalnego korzystania z produktów w opakowaniach zwrotnych Polacy
wskazują chęć zrobienia czegoś pozytywnego dla środowiska – to argument szczególnie ważny dla
osób z wyższym wykształceniem. Ważny jest również fakt, że w domu gromadziłoby się mniej śmieci
– to argument przemawiający szczególnie do kobiet. Zachęcać do tego typu rozwiązań mogłyby
również niższe ceny takich produktów oraz niższe opłaty za wywóz śmieci. 

Temat segregacji odpadów jest bardzo żywy w ciągu ostatnich miesięcy. Obowiązująca segregacja
pięciu frakcji przysparza Polakom trochę kłopotów, nie tylko dlatego, że nie zawsze wiedzą, jaki odpad
do jakiego kosza wrzucić, ale również – jak zmieścić w mieszkaniu pięć pojemników – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na ePanel.pl) w
listopadzie 2019 r., na reprezentatywnej (wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania) próbie
respondentów, N=1002.  .

Czytaj więcej na temat: , , ,