M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

LTTM wypłaciła youtuberom w 2019 r. 41 mln zł

Joanna Niewiadomska | 7 stycznia 2020, 06:00

W 2019 r. średnio jedna realizacja z youtuberem kosztowała w LTTM 19 tys. zł.

Stworzona w październiku grupa influencer marketingu LTTM, skupiająca LifeTube, TalentMedia oraz Mellon Media,na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy wypłaciła youtuberom ponad 41 mln zł. Podsumowując rok 2019, grupa  zdradziła również, ile średnio kosztuje jedna kampania z influencerem oraz jakie wyświetlenia generują filmy youtuberów zrzeszonych w sieci.

Jak podaje, 846 kanałów zrzeszonych w sieci ma łącznie 191 mln subskrypcji, co oznacza, że pod skrzydłami LTTM rozwija się 62% branży profesjonalnych youtuberów. Twórcy z LTTM w 2019 r. opublikowali 61 tys. filmów, czyli każdego dnia upubliczniali na YouTube średnio 167 klipów wideo. Ich filmy zdobyły w tym roku 11 mld wyświetleń, co oznacza, że generowały średnio 348 nowych wyświetleń co sekundę.
LTTM to nie tylko LifeTube - czyli sieć twórców internetowych, ale też TalentMedia - agencja realizująca strategie z zakresu wideo i influencer marketingu. Kanały marek stworzone przez LTTM w ub.r. zdobyły 248 tys. nowych subskrypcji. Filmy opublikowane na brandowych kanałach na YouTube wygenerowały w ciągu 2019 r. 51 mln wyświetleń, czyli średnio miały aż 142 tys. nowych odtworzeń każdego dnia.
 - Rok 2019 był bezsprzecznie czasem ogromnych zmian. Zbudowaliśmy grupę LTTM, która wyznacza całkiem nowe standardy na rynku i oferuje kompleksową obsługę influencerską. Już teraz jesteśmy liderem, ale nasze plany na 2020 są jeszcze ambitniejsze - mówi Krystian Botko, CEO grupy LTTM, przewidując, że zaobserwowany w Polsce pierwszy raz w tym roku trend większych wydatków na reklamę w internecie niż w telewizji, będzie stopniowo się pogłębiał. Jak mówi, w 2020 r. LTTM skupić się chce nie tylko na brandowych kanałach i gwiazdach YouTube, ale też twórcach z long tail, wspólnie budujących widownie, które komunikaty marek oglądają z wyboru.
Zespół LTTM (obecnie liczący prawie sto osób) w 2019 r. zrealizował łącznie 2051 projektów marka - youtuber (pod jedną realizacją kryje się jeden pakiet świadczeń jednego influencera w jednej kampanii). Średnio jedna realizacja z youtuberem kosztowała w LTTM 19 tys. zł.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , ,