M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mercedes - elegancki, Toyota - niezawodna, a Volvo - bezpieczne. Tak konsumenci oceniają marki samochodów

Maciej Burlikowski | 9 stycznia 2020, 06:00

A kto wygrywa w kategorii nowoczesności?

Europejski Fundusz Leasingowy SA (Grupa Crédit Agricole) zbadał postrzeganie różnych marek producentów samochodów. Wyniki potwierdzają raczej wciąż silne stereotypy na ich temat, chociaż w jednym przypadku można mówić o zaskoczeniu.

Za najbardziej eleganckie i komfortowe respondenci uznają samochody Mercedesa i wobec drugiego w tym zestawieniu Audi, w obu przypadkach, ma on sporą przewagę. Najbezpieczniejsze - oczywiście Volvo (to przez lata był wiodący atrybut tej szwedzkiej, obecnie w chińskich rękach, marki). Niezawodna - rzecz jasna japońska Toyota. A kto się kojarzy z szybką, brawurową jazdą? Kierowca BMW. Tutaj stosunkowo blisko plasuje się druga niemiecka marka - Audi. Czym natomiast jeździ przedstawiciel handlowy? No czym, jak nie Skodą! Czeska marka, z grupy Volkswagena, wygrywa także miano najbardziej rodzinnej. Z tego wszystkiego najbardziej chyba zaskakujące są niewielkie różnice w postrzeganiu marek samochodowych w aspekcie nowoczesności - pierwszą trójkę (w kolejności: Toyota, Mercedes, Audi) dzielą zaledwie 1-2 pkt proc. Brak zdecydowanego lidera, czyli że marketerzy mają tu pole do popisu.

Badanie przeprowadzono w październiku 2019 r. metodą ankiet internetowych na grupie 1015 respondentów. Badani byli proszenie o wskazanie maksymalnie trzech marek, które kojarzą im się z konkretną cechą, a wybierali spośród 16 popularnych marek: Audi, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Škoda, Volkswagen i Volvo.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,