M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dorota Adamczyk-Mroczek chief digital revenue officerem "Gazety Wyborczej"

Joanna Niewiadomska | 9 stycznia 2020, 06:00

Będzie nadzorować dział strategii subskrypcyjnej, którego szefową jest Danuta Breguła, oraz zespół rozwoju cyfrowego produktu reklamowego.

1 stycznia 2020 r. Dorota Adamczyk-Mroczek objęła nowo utworzone stanowisko chief digital revenue officer w strukturze "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl. Będzie odpowiedzialna za opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii wzrostu wpływów dziennika zarówno z reklamy online, jak i z subskrypcji. Do jej zadań należeć ma również realizacja nowych przedsięwzięć biznesowych w obszarze cyfrowym. 
Dorota Adamczyk-Mroczek będzie nadzorować dział strategii subskrypcyjnej, którego szefową jest Danuta Breguła, oraz zespół rozwoju cyfrowego produktu reklamowego. Jej bezpośrednią przełożoną zostanie Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy "Gazety Wyborczej".

Powołanie nowego stanowiska wynika z realizowanej przez "Gazetę Wyborczą" strategii digital first i służyć ma zwiększeniu przychodów z zasobów cyfrowych dziennika.

Dorota Adamczyk-Mroczek pracuje w Agorze od 11 lat. W tym czasie kierowała  m.in. współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych "Gazety Wyborczej", wprowadzała na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl. W 2014 r. Dorota Adamczyk-Mroczek stanęła na czele zespołu ekspertów branżowych "Gazety Wyborczej", a w 2015 r. - sprzedaży agencyjnej marki "Gazeta Wyborcza”.

Ostatnio pełniła funkcję szefowej działu rozwoju produktu w "Gazecie Wyborczej" w ramach biura reklamy dziennika. Jej obowiązki przejmie zespół sprzedaży "Gazety Wyborczej", którym jako dyrektor bez zmian kieruje Joanna Kwas. Podlegają jej zespoły sprzedaży agencyjnej i regionalnej, działy sprzedaży cyfrowej prenumeraty instytucjonalnej oraz rozwoju oferty reklamowej online, a także zespół odpowiedzialny za projekty specjalne. Zespołem agencyjnym pokieruje Marta Gądek.

 W 2019 r. liczba prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" przekroczyła 200 tys.

Czytaj więcej na temat: , , ,