M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Natura & Co przejęła Avon

Joanna Niewiadomska | 9 stycznia 2020, 06:00

Avon, Natura, The Body Shop i Aesop będą funkcjonować w jednej, globalnej grupie, której roczne przychody sięgnąć mają 10 mld dol.

Firma Natura & Co ogłosiła, że 3 stycznia br. zakończył proces przejęcia firmy Avon Products, tworząc czwartą co do wielkości grupę kosmetyczną na świecie. Natura & Co wyznaczyła nowe kierownictwo, które będzie odpowiedzialne za zarządzanie kolejnym etapem rozwoju przedsiębiorstwa.

Od teraz firmy takie jak Avon, Natura, The Body Shop i Aesop będą funkcjonować w jednej, globalnej grupie. Połączenie znacznie zwiększa zasięg wielokanałowej grupy wielu marek, która staje się globalnym liderem w sektorze sprzedaży bezpośredniej. Jednocześnie Natura & Co, której akcje są notowane na giełdzie B3 w Sao Paulo, 6 stycznia br. rozpoczęła również działalność na NYSE (NTCO). W związku ze zmianami powołano nową strukturę organizacyjną i zespół zarządzający z zastrzeżeniem obowiązujących zezwoleń korporacyjnych: Roberto Marques, który w 2017 r. został prezesem zarządu Natura & Co, będzie również pełnił funkcję CEO nowej grupy. Joao Paulo Ferreira objął stanowisko CEO Natura & Co na region Ameryki Łacińskiej. Angela Cretu została  mianowana CEO firmy Avon, odpowiedzialnym za działalność poza LatAm, a także za nadzór nad marką Avon na całym świecie. David Boynton pozostanie CEO firmy The Body Shop, podobnie jak Michael O’Keeffe CEO firmy Aesop od 2003 r., który również pozostaje na swoim obecnym stanowisku. 

Sprzedaż Natura & Co opierać się ma na budowaniu relacji z klientami poprzez działania online i offline, których podstawą będzie praca ponad 6,3 mln konsultantek i przedstawicieli w ponad 100 państwach na świecie. Do firmy należy też ponad 3000 sklepów, których funkcjonowanie zapewniać ma nowej grupie silną pozycję na rynku handlu detalicznego. Natura & Co przewiduje, że roczne przychody brutto sięgną ponad 10 mld dol. 

- Firma Natura właśnie skończyła świętować 50. rocznicę istnienia i nie ma lepszego sposobu na otwarcie tego następnego rozdziału w naszej historii niż powitanie firmy Avon w naszej rodzinie. Razem będziemy jeszcze silniej działać, czyniąc dobro i dążąc do budowania sprawiedliwszego i piękniejszego świata - podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel firmy Natura. Ostatnie zdanie odnosi się do strategii rozwoju firmy zakładającej zrównoważony rozwój i silny akcent na wartości takie jak wzmocnienie pozycji kobiet, walka z kryzysem klimatycznym, zakończenie testowania kosmetyków na zwierzętach czy rozwijanie więzi z lokalnymi społecznościami.

- Naszym celem jest zbudowanie nie tylko najlepszej firmy kosmetycznej na świecie, ale także najlepszej firmy kosmetycznej DLA świata - mówi Roberto Marques. 

Czytaj więcej na temat: , ,