M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wirtualna Polska jako pierwszy wydawca podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic

Paweł Piasecki | 9 stycznia 2020, 06:00

Grono wydawców jest kluczowe dla tej inicjatywy IAB Polska.

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, zainicjowany przez Grupę Roboczą Programmatic IAB Polska, funkcjonuje od sierpnia 2019 r. Od tego czasu dokument sygnowało kilkanaście firm - głównie agencje oraz firmy technologiczne. Sygnatariuszami mogą być wszyscy uczestnicy rynku, którym zależy na podnoszeniu jakości i standardów programatycznego modelu zakupu reklamy w Polsce. Aby podpisać deklarację, nie trzeba być członkiem IAB Polska. 

Grupa Wirtualna Polska znajduje się na 3. pozycji rankingu Top 20 wydawców internetowych w Polsce według badania Gemius/PBI za listopad 2019 r. - To bardzo ważne, aby kolejni właściciele mediów cyfrowych dołączyli do inicjatywy, bo jak pokazuje kompendium opublikowane w 2016 r. przez WFA (World Federation of Advertisers), to właśnie wydawcy tracą przychody wskutek obecności w ekosystemie programmatic nieuczciwych i działających niezgodnie ze standardami graczy - tłumaczy Elżbieta Kondzioła, dyrektor sprzedaży online w Lovemedia, szefowa Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska.

Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej
sieci IAB. Code of Conduct Programmatic Advertising od 2016 r. funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,