Kraj

Nju świętuje 1 mln klientów

- Nie planujemy podwyżek - zapowiada wiceprezes.

Nju świętuje 1 mln klientów
Firma telekomunikacyjna Orange Polska ujawniła, że jej druga marka telefonii komórkowej, wprowadzona blisko 7 lat temu (w kwietniu 2013 r.), przekroczyła właśnie 1 mln użytkowników. 70% stanowią klienci abonamentowi (postpaid).

Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej w Orange Polska, przyznaje, że gdy firma wprowadzała nową markę, spodziewała się, że będzie ona atrakcyjna raczej dla młodszej grupy docelowej, tymczasem przeciętny użytkownik Nju Mobile ma 31-45 lat, wykształcenie wyższe i mieszka w dużym mieście.

Mariusz Gaca, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego, przekonuje, że firmie opłaca się utrzymywać dwie marki, bo Nju Mobile jako “marka B” jest np. polem, gdzie Orange testuje niektóre rozwiązania marketingowe (np. kontrakty bez tzw. lojalek, obsługę tylko online), a dopiero następnie wdraża je (nie zawsze) w marce głównej.

– To, co nie uchodzi głównej marce, można zrobić w marce B. Np. agresywniejszą komunikację cenową – mówi Gaca i deklaruje, że nie ma planów podwyżek cen taryf w Nju Mobile (od jesieni ub.r. operatorzy komórkowi na różne sposoby, choć na razie raczej nieśmiało, starają się podwyższać ceny).

Ponieważ oferta Nju Mobile jest sprzedawania i obsługiwana wyłącznie przez internet, a nie np. w salonach, nie oferuje telefonów (więc operator nie ponosi kosztów ich subsydiowania) i ma zdecydowanie mniejszy budżet marketingowy niż główna marka Orange, to, jak zdradził Mariusz Gaca, dość szybko uzyskała rentowność – jest opłacalna od ok. 5 lat.

Z okazji 1 mln klientów Nju Mobile będzie miało nową kampanię reklamową. Kreacje reklam przygotowuje agencja Ogilvy, która zajmuje się tą marką od samego początku, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative.