Kraj

Huawei jednak wprowadza Mate 30 Pro do sprzedaży

Smartfon bez aplikacji Google za 4,3 tys. zł.

Huawei jednak wprowadza Mate 30 Pro do sprzedaży
Polski oddział chińskiego koncernu technologicznego Huawei zdecydował się jednak wprowadzić do sprzedaży na naszym rynku najnowszą serię smartfonów tej firmy – Mate 30 Pro, która miała premierę jesienią ub.r. Mate 30 Pro to tzw. flagowy smartfon Huawei, czyli bardzo bogato technicznie wyposażony, który jednak pozbawiony jest większości aplikacji Google, preinstalowanych zazwyczaj na telefonach z systemem operacyjnym Android. To efekt sankcji, jakie na wybrane chińskie firmy, m.in. właśnie Huawei, nałożyły amerykańskie władze w ramach amerykańsko-chińskiej wojny handlowej. Amerykańskim firmom nie wolno handlować w zakresie nowoczesnych technologii z niektórymi chińskimi firmami, które znalazły się na tzw. czarnej liście. Mogą one korzystać z samego systemu Android, ale już nie z bardziej zaawansowanych rozwiązań.

Zamiast aplikacji Google, takich jak np. przeglądarka Chrome, poczta Gmail czy nawigacja, Huawei proponuje więc własny zestaw usług pod nazwą Huawei Mobile Services, w skład których wchodzą m.in. Chmura Huawei, Motywy, ID Huawei, Przeglądarka i autorski sklep z aplikacjami AppGallery. Na wsparcie tego ostatniego, czyli przekonanie deweloperów, by umieszczali w nim swoje aplikacje, Huawei zamierza wydać w Polsce nawet 10 mln dol., globalnie Huawei zapowiedział, że chce przeznaczyć na to 1 mld dol.

– Rozwój ekosystemu jest dla nas projektem priorytetowym, który będzie intensywnie doskonalony i z każdym miesiącem będzie dostarczać użytkownikom nowe, atrakcyjne funkcjonalności i korzyści. To jest droga, którą postanowiliśmy iść i z której już nie zawrócimy – twierdzi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający w Huawei CBG w Polsce.

Huawei Mate 30 Pro, jak chwali producent, jest wyposażony w najbardziej zaawansowany procesor w historii Huawei – Kirin 990 oraz w innowacyjny aparat fotograficzny z czterema obiektywami, który kolejny raz podnosi poziom jakości fotografii mobilnej. Telefon kosztuje 4299 zł. Nie będzie go sprzedawał żaden z operatorów komórkowych – można go zamówić w sklepie internetowym producenta lub w salonie firmowym w Warszawie.