Zagranica

Spotify ulepsza ofertę reklamy w podcastach

Wprowadza technologię "streaming ad insertion" (SAI), która ma dostarczyć zarówno twórcom podcastów, jak i reklamodawcom więcej informacji o odbiorcach.

Spotify ulepsza ofertę reklamy w podcastach
Według Spotify technologia łączy “intymność i jakość tradycyjnych reklam podcastowych z precyzją i przejrzystością dzisiejszego marketingu cyfrowego”. Umożliwi pomiar zasięgu, częstotliwości i liczby emisji reklam oraz dostarczy zanonimizowane dane o wieku, płci i lokalizacji odbiorców, urządzeniach, których używają do słuchania podcastów oraz ich zwyczajach i preferencjach związanych z tą formą aktywności. Technologia SAI jest na razie oferowana tylko w Stanach Zjednoczonych, w podcastach będących oryginalnymi produkcjami Spotify dostępnymi wyłącznie na tej platformie.

Puma jest jednym z pierwszych reklamodawców testujących SAI.

Przychody z podcastów w Stanach Zjednoczonych rosną bardzo szybko. Według raportu Interactive Advertising Bureau (IAB) i PwC już w 2021 r. przekroczą próg 1 mld dol. Oznacza to wzrost o 53% w porównaniu z 2018 r., gdy przychody szacowano na 479 mln dol.