Producent piwa nietypowo namawia do zwrotu butelek.
Po raz pierwszy na półki trafią butelki Żywca z odwróconą etykietą, co ma zwrócić uwagę konsumentów na zagadnienie recyklingu butelek.
– Oddając butelki zwrotne do sklepów, mamy realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów oraz emisję CO2 do atmosfery. Chcielibyśmy, aby zwracanie butelek stało się powszechnym nawykiem – to mały krok, ale wykonywany przez tysiące osób może wywołać realną zmianę – przekonuje Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec.
Akcję marketer zatytułował "Wielka zwrotka Ż". Konsumenci mogą zwrócić bez paragonu butelki zwrotne nie tylko Żywca, ale także marek: Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie, Żatecky oraz EB, w wybranych punktach sprzedaży. Za każdą otrzymają 0,35 zł, natomiast 0,15 zł otrzymuje sklep biorący udział w akcji (aktualnie ponad 6,5 tys. sklepów).
Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, współpracując z agencją Live. Za digital i social media – agencja VMLY&R. Kampanię dla marki planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja Hope.
Czytaj więcej na temat: Żywiec, Grupa Żywiec, piwo, rynek piwa, recycling, Katarzyna Malczewska-Błaszczuk