M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Greenpeace w przejmującym spocie pokazuje, że olej palmowy zagraża planecie nie mniej niż plastik

Katarzyna Woźniak | 16 stycznia 2020, 06:00

Organizacja wystartowała z kampanią już w sierpniu, ale dopiero święta Bożego Narodzenia pozwoliły osiągnąć jej niespodziewany rozległy zasięg.

Greenpeace latem wystartował z internetową kampanią w obronie orangutanów. Półtoraminutowy spot spotkał się z gwałtowną reakcją odbiorców. Minął ponad rok, zanim twórcom kampanii udało się wyemitować spot w mediach – na drodze stanęły liczne organizacje (m.in. Clearcast) podkreślające nieetyczność emisji spotu ze względu na domniemaną ukrytą treść polityczną. Spot wywołał również burzę na Twitterze.
Głównym bohaterem animowanego spotu jest niesforny orangutan buszujący po pokoju kilkuletniej dziewczynki. Nie ma gdzie mieszkać, bo ludzie zniszczyli jego naturalne środowisko.
Narratorką przejmującego spotu jest ambasadorka Greenpeace – Emma Thomson. W Islandii spot był prezentowany już podczas świąt Bożego Narodzenia, w tym celu organizacja podjęła współpracę z szeregiem sieci supermarketów. W rezultacie ok. 1,2 mln osób podpisało petycję Greenpeace dotyczącą oleju palmowego, firmy zobowiązały się do poważniejszego potraktowania problemu i zwiększyły świadomość opinii publicznej na temat destrukcyjnych dla planety konsekwencji użycia tego składnika.
Kampania zdobyła nagrodę wideo podczas rozdania nagród marketingowych 2019 Masters Awards. Została również wysoko oceniona w kategorii organizacji charytatywnych i non profit oraz znalazła się na krótkiej liście PR i Brand Storytelling.
Kampania wystartowała w sierpniu, ale partnerstwo podjęte z sieciami supermarketów w Islandii pozwoliło teraz uzyskać jej rozgłos. Spot ma ponad 80 mln wyświetleń w internecie, mimo minimalnych nakładów na media. Powstało również ok. 800 artykułów redakcyjnych, a kampania zarejestrowała ponad 8 mln reakcji zaangażowanych internautów.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Mother.
 
(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,