Kraj

Launch Clio III - najważniejsza tegoroczna premiera Renault i start długoterminowej ofensywy w segmencie B

Renault Polska wprowadzi na początku października na polski rynek nową generację modelu Clio. - Debiut Renault Clio to zdecydowanie najważniejsze...

Renault Polska wprowadzi na początku października na polski rynek nową generację modelu Clio. – Debiut Renault Clio to zdecydowanie najważniejsze wydarzenie dla naszej firmy w tym roku – mówi Grzegorz Zalewski, dyrektor marketingu Renault Polska. Oficjalny debiut auta nastąpi w czasie dni otwartych 7-9 października, nieco wcześniej rozpocznie się silna kampania reklamowa, jednak dokładnej daty jej startu firma nie ujawnia. – Na razie mogę tylko powiedzieć, że kampania będzie się składać z dwóch części – pierwsza toczyć się będzie przed dniami otwartych drzwi, druga rozpocznie się po nich – mówi Zalewski, dodając – Nasz przekaz będzie się koncentrował na cechach, które wyróżniają Clio III na rynku małych aut: jego dynamice, niepowtarzalnym designie, bezpieczeństwie oraz na fakcie, że jest to największy samochód w swoim segmencie. Szef marketingu Renault Polska dodaje, że w kampanii dużą rolę odgrywać będzie internet ze względu na specyfikę targetu Clio III, który tworzą młodzi, dynamiczni konsumenci (przede wszystkim mężczyźni). Clio III ma być tajną bronią Renault Polska w walce o udziały w kurczącym się ostatnio polskim rynku nowych aut osobowych. Nowe Clio uzupełnia gamę samochodów segmentu B oferowanych przez Renault Polska, na którą do tej pory składały się: Dacia Logan, Renault Thalia, Renault Clio II i Renault Modus. Co ważne, koncern podjął decyzję, że Clio III nie zastąpi Clio II, ale sprzedawane będą oba modele. Clio II otrzymuje przy tej okazji nową nazwę – Clio Storia, pod którą zostanie utrzymane na rynku jeszcze przez kilka lat. Dokładne cele sprzedażowe stawiane przez Clio III nie są ujawniane. Przedstawiciele Renault Polska przyznają, że przy dramatycznie malejącej ostatnio sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju ciężko jest przewidywać konkretną liczby sprzedanych sztuk, lepiej operować udziałami procentowymi w rynku. – Naszym celem jest przeprowadzenie wzmocnionej ofensywy w segmencie B – przyznaje Zalewski. – I mamy dość ambitne cele sprzedażowe, jeśli chodzi o całą tę kategorię. Samochody segmentu B oferowane przez Renault Polska miały w ostatnich latach ok. 3-procentowy udział w całości polskiego rynku nowych aut osobowych. W tym roku udział ten nieco wzrośnie, dzięki wprowadzeniu Dacii Logan. Strategiczny plan na przyszły rok zakłada osiągnięcie udziału na poziomie 5,7 proc. Przy dzisiejszych prognozach odnośnie do zachowania się całego rynku oznaczałoby to sprzedaż na poziomie 15 tys. sztuk, z czego 3 tys. przypadałoby na Clio III. Przygotowując się do launchu Clio III, Renault Polska już od jakiegoś czasu porządkowało swoje portfolio aut segmentu B. Między innymi dlatego w maju br. firma rozpoczęła repozycjonowanie Modusa (zbliżonego cenowo do Clio III) na samochód dla kobiet (pisaliśmy o tym w DS “MMP” z 10 maja). Renault Polska współpracuje z agencją Publicis i domem mediowym Carat Polska. Clio III zostanie wprowadzone na nasz rynek w czterech wersjach: Authentique, Expression, Dynamique i Extreme. Różnią się one silnikami, wyposażeniem i koncepcjami wykończenia wnętrza. Najtańsza wersja kosztuje 39,9 tys. zł, cena najdroższej linii – Extreme – sięga 59 tys. zł. (MG)