M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

RECMA: Carat na szczycie "New biz balance" w 2019 r.

Maciej Florek | 22 stycznia 2020, 06:00

Za Caratem znalazły się UM i Zenith.

Carat (Dentsu Aegis Network) znalazł się na szczycie globalnego zestawienia RECMA za 2019 r. w kategorii "New biz balance". Agencja zamknęła rok na plusie z budżetami o wartości 1,262 mld dol. Największy wpływ na ten wynik miało przejęcie dużej części biznesu P&G w Stanach Zjednoczonych. Za Caratem znalazł się UM (IPG) z budżetami o wartości 1,045 mld dol. UM zdobył w 2019 r. m.in. obsługę Nestle w Meksyku, Polsce i Hiszpanii czy Matella globalnie. Trzecie miejsce należy do Zenitha (Publicis Groupe, 818 mln dol.). Zenithowi zaliczono głównie wygraną w przetargu Disneya. Pierwszą piątkę zamykają Havas Media (688 mln dol.) i PHD (447 mln dol.).

"New biz balance" zlicza budżety wygrane vs. stracone, bez utrzymanych klientów. Zestawienie tworzone jest na podstawie danych z 62 krajów. Liczą się przetargi globalne, regionalne oraz lokalne przekraczające wartość 10 mln dol. 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,