Zagranica

Netflix na czele zestawienia Brand Index

Detronizuje sieć Aldi, która spada na drugie miejsce, a Lidl na trzecie.

Netflix na czele zestawienia Brand Index
Marka Netflix detronizuje dotychczasowego lidera brytyjskiego zestawienia najbardziej energetycznych marek Brand Index (barometr YouGov).
Zestawienie ma oceniać buzz wokół marek na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się dotychczasowy lider – Aldi, a na trzecim Lidl.
Netflix po raz pierwszy znalazł się na pierwszym miejscu zestawienia, a zadebiutował w nim w 2016 r.
Wyniki obliczane są na podstawie pytania respondentów, czy słyszeli coś pozytywnego lub negatywnego na temat marki w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Badanie odbywało się w regularnych odstępach czasu od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r.
Wynik Netfliksa wzrósł o 0,5 w skali roku rok – zdaniem analityków YouGov ma to związek z emisją w serwisie streamingowym tytułów nominowanych do Oscara, wysokobudżetowych seriali produkcji własnej i popularnych seriali telewizyjnych.
Greggs i Spotify są nowymi graczami w pierwszej dziesiątce zestawienia. Po raz pierwszy od 2014 r. Aldi nie zajmuje czołowej pozycji w corocznych rankingach YouGov.

(“Campaign”)