Przetargi

Orlen zatrudni firmę do badań marketingowych

Jej zadaniem będzie wycena ekspozycji marki w działaniach sponsoringowych koncernu.

PKN Orlen, największy koncern petrochemiczny w Polsce, szuka firmy, która zajmie się monitoringiem i wyceną wartości mediowych generowanych przez ekspozycję jego marek podczas eventów sportowych oraz kulturalnych sponsorowanych przez Orlen w br. i 2021 r.

Analizie ma podlegać widoczność marek koncernu (nie tylko marki głównej Orlen, lecz także np. Verva, Efecta, Platinum, O!Shop, Orlen Cafe itp.) podczas wydarzeń i programów sportowych (np. transmisji TV) oraz wydarzeń kulturalnych, które PKN Orlen sponsoruje. Wyceną mają być objęte wszelkie formy ekspozycji marek, a więc np. logotyp – grafika, dźwięk, nazwa marki – obraz, dźwięk i ekspozycja tekstowa w telewizji, prasie, radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych). Orlen zaznacza, że jako ekwiwalent reklamowy rozumie wartość reklamy płatnej, która byłaby umiejscowiona w podobnym miejscu i czasie (firmy, które zajmują się tego typu analizami, muszą wskazać, w jaki sposób obliczają taki ekwiwalent – sposób wyceny na dane medium).

Chętni do udziału w tym przetargu mogą się zgłaszać do 31 stycznia br. Orlen zakłada zawarcie umowy na dwa lata (w br. i 2021 r.).