Zagranica

Amazon Music ma ponad 55 mln użytkowników

Tym samym niewiele już ustępuje wiceliderowi na rynku streamingu muzyki, Apple Music (60 mln abonentów według danych z czerwca ub.r.).

Niekwestionowanym i na razie niezagrożonym liderem pozostaje Spotify, które ma łącznie 248 mln użytkowników, w tym 113 mln płacących za abonament (według ostatnich oficjalnie dostępnych danych z września ub.r.).

Siłą Amazon Music jest elastyczność oferty – serwis oferuje aż pięć różnych opcji dla użytkowników. Podobnie jak Spotify, ale inaczej niż Apple, Amazon Music na wersję bezpłatną z reklamami (dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech). Ta usługa została wprowadzona w drugiej połowie ub.r. Dla uczestników programu lojalnościowego Prime, którzy nie mają wygórowanych wymagań, przewidziano dostęp on demand, bez dodatkowych opłat, do ograniczonej liczby (2 mln) utworów. Pełny katalog (około 50 mln utworów) oferowany jest pod nazwą Amazon Music Unlimited. Usługa jest dostępna w wersji tańszej (3,99 dol. miesięcznie) na urządzeniach Echo lub Fire TV oraz droższej (7,99 dol. dla abonentów Prime i 9,99 dol. dla pozostałych) na dowolne urządzenie. I wreszcie bardziej wymagający użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii mogą skorzystać z Amazon Music HD za 14,99 dol. miesięcznie (12,99 dol. jeśli mają abonament Prime).

Wykorzystując swoją silną pozycję rynkową i zgodnie znaną z historii firmy agresywną strategią pozyskiwania użytkowników, Amazon oferuje też bardzo długi, aż czteromiesięczny, okres próbny usługi Music Unlimited w cenie 0,99 dol. za cały ten okres.

W ubiegłym roku liczba subskrypcji Amazon Music Unlimited – głównego rywala Spotify i Apple Music – wzrosła globalnie o ponad 50 proc. Ogółem liczba użytkowników Amazon Music wzrosła rok do roku, według danych firmy, o prawie 50 proc. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Japonii, a ponaddwukrotnie na nowych rynkach – we Francji, Włoszech, w Hiszpanii i Meksyku.