Zagranica

Premiumizacja marki Gilette pomogła P&G

Obszar pielęgnacji męskiej staje się coraz bardziej konkurencyjny.

Położenie nacisku na innowacyjność i premiumizacja marki Gillette miały pomóc nie tylko samej marce, ale również całemu P&G. Coraz bardziej konkurencyjny obszar męskiej pielęgnacji szczególnie chętnie przyjmuje wszelkie zjawiska innowacji, w które Gillette ostatnio mocno zainwestowało. 
Gigant FMCG borykał się w ostatnich latach z rosnącą konkurencją i zmianami zachowań konsumentów w kluczowych sektorach, takich jak pielęgnacja mężczyzn. Jednak sprzedaż organiczna w branży pielęgnacyjnej wzrosła o 4% w skali rok do roku w drugim kwartale kwartału obrotowego. Oznacza to wzrost o 1% w stosunku do analogicznego okresu przebadanego rok temu, choć segment pielęgnacji nadal pozostaje w tyle za innymi obszarami firmy, w tym beauty (gdzie sprzedaż wzrosła o 8%) i health (o 7%).
P&G przyspieszył rozwój dzięki koncentracji na innowacjach, wprowadzając produkty, które obejmują nowe obszary i funkcje, jak maszynki do golenia, zmniejszające podrażnienie skóry i produkty do pielęgnacji brody. Zainwestował także poprzez przejęcie, kupując bezpośrednio w tym miesiącu markę Billie, o czym informowaliśmy w serwisie MMP24 z 13 stycznia 2020.

(Marketing Week)