M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Importerzy samochodów nie żałowali pieniędzy na reklamy

Maciej Burlikowski | 28 stycznia 2020, 06:00

Renault zwiększył w ub.r. nakłady o ponad 60%, a VW i BMW - o ponad 40%.

W zeszłym roku Polacy kupili 625,4 tys. nowych samochodów (w tym 555,6 tys. osobowych), o 4% więcej niż w 2018 r. Był to więc rekordowy rok dla branży moto i trzeci z rzędu rok wzrostu. Nic dziwnego, że producenci i importerzy nie żałowali pieniędzy na reklamy. Jak wynika z danych Kantar Media, wszyscy z 10 największych reklamodawców moto zwiększyli w ub.r. wydatki na media.

Najwięcej, tradycyjnie, wydawała Skoda (koncern Volkswagen) - 170 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media), o 24% więcej niż w 2018 r. Niewiele mniej, bo 164 mln zł, wydano na reklamy samochodów Volkswagen (także koncern VW) - tu wzrost wyniósł aż 42%. Japońska Toyota zwiększyła swoje wydatki o 32% - do 119 mln zł. Za to marka Opel (Grupa PSA) utrzymała dotychczasowy poziom wydatków reklamowych - 100 mln zł w ub.r. Praktycznie tyle samo (99 mln zł) wydał na reklamy koreański Hyundai - to wzrost o 24% r./r. Za to rekordzistą, jeśli chodzi chodzi o wzrost, w tej pierwszej dziesiątce okazał się francuski Renault - w ub.r. zwiększył swe nakłady reklamowe aż o 68% - do 94 mln zł. Znajdujący się na 7. miejscu Mercedes-Benz wydał o 25% więcej (86 mln zł), a Audi (kolejna marka ze stajni VW) - o 16% więcej (73 mln zł). O 20% zwiększył swój budżet włoski Fiat - do 72 mln zł, natomiast zamykająca tę reklamową dziesiątkę marka BMW wydała w ub.r. na reklamy 71 mln zł, o 45% więcej niż w 2018 r.

Łącznie wszyscy producenci i importerzy samochodów w Polsce wydali w ub.r. 1,78 mld zł na reklamy (cennikowo), o 24% więcej niż w 2018 r. (dane Kantar Media nie obejmują wydatków na reklamy w internecie).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,