M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CEO Krafta Heinza z nową strategią wzrostu

( red. ) | 28 stycznia 2020, 06:00

Chce zmniejszyć o połowę liczbę premier produktów w 2020 r., stawiając na mniej marek, ale za to odnoszących wyraźne sukcesy.

Miguel Patricio chce wycofać z rynku produkty nierentowne lub słabo sprzedające się, natomiast przeznaczyć większe fundusze na rozwój i marketing marek odnoszących sukcesy. Jego zdaniem problemy koncernu wynikają po części z tego, że ma produkty aż w 56 różnych sekcjach supermarketów. Uważa, że jednoczesne wprowadzanie innowacji w tak wielu kategoriach jest niemożliwe. Patricio, który objął stanowisko CEO Krafta Heinza w czerwcu ub.r., otoczył się zespołem menedżerów z doświadczeniem w branży spożywczej. Stworzył też nowe stanowisko w zarządzie: chief growth officer.

Kraft Heinz może pochwalić się wysoką marżą zysku (w branży spożywczej wyprzedza go tylko jedna notowana na giełdzie spółka - Hershey), ale pod względem wzrostu sprzedaży zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród czołowych koncernów spożywczych. Przychody koncernu w 2018 r. wyniosły 26 mld dol., co oznacza spadek o 10% w porównaniu z łącznymi przychodami Kraft Foods Group i H.J. Heinz w 2014 r., czyli na rok przed fuzją, w wyniku której powstał Kraft Heinz. Firma ma ogłosić wyniki finansowe za 2019 r. 13 lutego br.

Kurs akcji Krafta Heinza spadł w ciągu minionego roku o 35%, podczas gdy indeks giełdowy dla branży spożywczej (S&P 500 Packaged Foods and Meats) wzrósł o 22%.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,