M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rośnie sprzedaż Unilevera

( red. ) | 31 stycznia 2020, 06:00

Gigant FMCG rośnie dzięki wzrostowi konsumpcji na rynkach wschodzących i dobrym wynikom dywizji home care.

Gigant FMCG Unilever poinformował o wzrostach sprzedaży. Ma ona mieć związek ze wzrostem konsumpcji na rynkach wschodzących oraz rosnącej konkurencyjności dywizji home care. W 2019 r. sprzedaż Unilevera wzrosła o 2,9%, z czego 5,3% stanowi sprzedaż na rynkach wschodzących.
W tym czasie obroty Unilevera wzrosły o 2% do 52 mld euro. Sprzedaż home care wzrosła w ubiegłym roku o 6,1% m.in. dzięki nowym wariantom produktów marki Cif.
Sektor kosmetyczny i higieny osobistej wzrósł o 2,6%, generując obrót w wysokości 21,9 mld euro. Marka Dove odnotowała dwucyfrowy wzrost, podobnie marki Dermalogica, Hourglass i Living Proof.
Branża spożywcza Unilever osiągnęła w 2019 r. sprzedaż na poziomie 19,3 mld euro, przy wzroście sprzedaży o 1,5%. Wyraźnie zaznacza się segmentacja w kategorii lodów na roślinne i funkcjonalne, w tym wegańskiej opcji Magnum czy wariantów light marki Ben & Jerry's.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,