M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Coca-Cola Energy wchodzi z impetem na rynek amerykański [wideo]

Paweł Piasecki | 3 lutego 2020, 06:00

Kampanię marketingową inauguruje spot "Show Up" z udziałem Martina Scorsese i Jonah Hilla wyemitowany podczas Super Bowl.

W amerykańskich sklepach dostępne są cztery warianty energetycznej Coca-Coli: Energy, Energy Zero Sugar, Energy Cherry i Energy Cherry Zero Sugar. W puszce o pojemności 335 ml (12 oz.) jest 114 mg kofeiny, podczas gdy jej zawartość w podstawowej wersji Coca-Coli to 34 mg, czyli ponad trzykrotnie mniej. Amerykanie otrzymują nieco inną Coke Energy niż ta, którą w drugiej połowie ub.r. poznali konsumenci na rynkach zagranicznych - poinformował na prezentacji wyników finansowych koncernu za miniony rok CEO James Quincey, nazywając ją "wersją 2.0". Ma smakować podobnie jak klasyczna Coca-Cola, podczas gdy wersja międzynarodowa jest bardziej cytrusowa.

Quincey zapewnił, że debiut Coke Energy w Stanach Zjednoczonych otrzyma największe możliwe wsparcie marketingowe. Wyemitowany zostanie m.in. 60-sekundowy spot podczas Super Bowl w niedzielę 2 lutego, do udziału w którym marketerowi udało się pozyskać słynnego reżysera Martina Scorsese i komika oraz scenarzystę Jonah Hilla. Za kreację odpowiadała agencja Wieden & Kennedy. W poniedziałek po Super Bowl przewidziana jest akcja samplingowa w 29 głównych miastach Stanów Zjednoczonych we współpracy z Amazonem (program Treasure Truck) i z możliwością zamówienia próbek napoju przy pomocy asystenta głosowego Alexa. Kampania "Show Up" obejmie także media społecznościowe, wideo online, telewizję i OOH.

Coca-Cola inwestuje w szybko rosnącą kategorię: według firmy badawczej Mintel sprzedaż napojów energetycznych i tzw. coffee shots przyniosła w 2018 r. ok. 13,5 miliarda dol., o około 30% więcej niż pięć lat wcześniej. Mintel przewiduje, że rynek będzie nadal rósł.

W zeszłym roku znak towarowy Coca-Cola, pod którym kryją się różne warianty klasycznej coli, zyskał na wartości w handlu detalicznym w skali globalnej o 6%, w dużej mierze za sprawą wersji Zero Sugar. Firma zanotowała wzrost przychodów netto o 16% w ostatnim kwartale ub.r., a o 9% w skali całego roku.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,