Kraj

Inquiry: Rossmann najbardziej rozpoznawalną marką sklepów w Polsce

Na podium znalazły się także Lidl i Empik.

Z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez agencję badań marketingowych Inquiry wynika, że najbardziej rozpoznawalną marką wśród wszystkich sklepów w Polsce jest Rossmann (47,3 pkt). Na podium znalazły się także Lidl (45 pkt) i Empik (31,8 pkt). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły markom IKEA, Biedronka, CCC, Decathlon, Castorama, RTV Euro AGD i Kaufland.

– Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku – komentuje Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

YouGov BrandIndex jest sporządzany od 10 lat w ponad 43 państwach (w tym USA, kraje Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W 2019 r. – dzięki współpracy nawiązanej przez YouGov z Inquiry – do tego grona dołączyła również Polska. YouGov BrandIndex monitoruje marki pod kątem 15 wskaźników z zakresu komunikacji, wizerunku i relacji. Wywiady są realizowane codziennie na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (prawie 7 tys. respondentów).

W tym badaniu respondenci odpowiadali na sześć pytań (odpowiedzi tak lub nie), które dotyczyły: opinii, rekomendacji, jakości, wartości, reputacji i satysfakcji nt. danej marki. Następnie zsumowano różnicę z pozytywnych i negatywnych odpowiedzi oraz podzielono ją przez liczbę zadanych pytań.