Jubilerska marka Pandora ogłosiła zobowiązanie do ograniczenia emisji szkodliwych substancji powstających wskutek działalności firmy oraz dołączenie do inicjatywy Science Based Targets – organizacji promującej praktyki zapobiegające zmianom klimatycznym. Do końca przyszłego roku Pandora ma przedstawić plan działań mających na celu redukcję, a w rezultacie eliminację szkodliwych emisji w aktywnościach własnych oraz całym procesie dostaw zgodnych z Porozumieniem Paryskim.
Pandora postawiła sobie dwa konkretne cele – do końca 2020 r. w swoich zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Tajlandii będzie korzystać wyłącznie z energii odnawialnej, a do 2025 r. wyeliminuje emisję dwutlenku węgla od 2025 r. Postanowienia dotyczą nie tylko fabryk, ale także wszystkich salonów stacjonarnych, punktów dystrybucyjnych i biur firmy.
– Odpowiedzialne działania, takie jak recykling materiałów i odpadów zawsze były ważną częścią naszej polityki, ale teraz chcemy pójść o krok dalej. Stawiamy sobie ambitne cele: ograniczenie emisji węgla i pomoc w promowaniu zrównoważonego rozwoju w przemyśle jubilerskim – powiedział CEO Pandory Alexander Lacik.
Produkty marki Pandora sprzedawane są w ponad 100 krajach, na sześciu kontynentach, przez ponad 7,5 tys. punktów sprzedaży, w tym ponad 2,7 tys. markowych salonów. Firma powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia 26 tys. osób, w tym ok. 11,5 tys. w Tajlandii, gdzie produkuje biżuterię. Pandora notowana jest na kopenhaskiej giełdzie NASDAQ. W 2018 r. całkowity dochód firmy wyniósł ok. 3,1 mld euro.