Zagranica

Pandora do 2025 r. chce być firmą o neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla

Marka dołączyła do inicjatywy Science Based Targets.

Jubilerska marka Pandora ogłosiła zobowiązanie do ograniczenia emisji szkodliwych substancji powstających wskutek działalności firmy oraz dołączenie do inicjatywy Science Based Targets – organizacji promującej praktyki zapobiegające zmianom klimatycznym. Do końca przyszłego roku Pandora ma przedstawić plan działań mających na celu redukcję, a w rezultacie eliminację szkodliwych emisji w aktywnościach własnych oraz całym procesie dostaw zgodnych z Porozumieniem Paryskim.

Pandora postawiła sobie dwa konkretne cele – do końca 2020 r. w swoich zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Tajlandii będzie korzystać wyłącznie z energii odnawialnej, a do 2025 r. wyeliminuje emisję dwutlenku węgla od 2025 r. Postanowienia dotyczą nie tylko fabryk, ale także wszystkich salonów stacjonarnych, punktów dystrybucyjnych i biur firmy.

–  Odpowiedzialne działania, takie jak recykling materiałów i odpadów zawsze były ważną częścią naszej polityki, ale teraz chcemy pójść o krok dalej. Stawiamy sobie ambitne cele: ograniczenie emisji węgla i pomoc w promowaniu zrównoważonego rozwoju w przemyśle jubilerskim – powiedział CEO Pandory Alexander Lacik.

Produkty marki Pandora sprzedawane są w ponad 100 krajach, na sześciu kontynentach, przez ponad 7,5 tys.  punktów sprzedaży, w tym ponad 2,7 tys. markowych salonów. Firma powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia 26 tys. osób, w tym ok. 11,5 tys. w Tajlandii, gdzie produkuje biżuterię. Pandora notowana jest na kopenhaskiej giełdzie NASDAQ. W 2018 r. całkowity dochód firmy wyniósł ok. 3,1 mld euro.