M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Seat Tarraco i Pracuj.pl nagrodzone w konkursie Złota Mowa Reklamowa

Piotr Machul | 4 lutego 2020, 06:00

To konkurs Biura Reklamy TVP, w którym nagradzane są filmy reklamowe wyróżniające się dbałością o język polski.

Seat Tarraco i Pracuj.pl zostały nagrodzone w konkursie Złota Mowa Reklamowa. Organizatorem eventu jest Biuro Reklamy TVP. Nagradzane są filmy reklamowe wyróżniające się dbałością o język polski i w pełni korzystające z jego możliwości. To piąta edycja konkursu.

W kategorii "Kultura języka polskiego" pierwszą nagrodę otrzymała reklama "Seat Tarraco: Try". Doceniono "filozoficzną poetyckość wypowiedzi" oraz jej minimalizm, który potęguje główne przesłanie: "Nie zatrzymujesz się dlatego, że się starzejesz. Starzejesz się dlatego, że się zatrzymujesz". W tej samej kategorii wyróżniona została kampania reklamowa Piątnicy. Seria spotów reklamowych wykorzystuje język regionalny, popularyzując go w przyjemny dla odbiorcy sposób. Zdaniem organizatorów to wyraźne odróżnienie od wielu przykładów użycia dialektów w sposób prześmiewczy czy szyderczy.

Kategoria "Kultura języka polskiego" nagradza i docenia te spoty, które podnoszą standardy przekazu reklamowego i rozwijają komunikację marketingową, wykorzystując do tego celu przede wszystkim sam język polski.

W drugiej kategorii konkursowej "Kreacja" nagrodę główną przyznano kampanii Pracuj.pl. Cykl reklam przypomina, że Polacy uwielbiają się śmiać, a humor spotów wręcz dorównuje temu, który jest znany z filmów Stanisława Barei. Jednocześnie doceniono fakt, że humor spotów opiera się na wieloznaczności słów. W kategorii "Kreacja" wyróżnienie zostało przyznane linii filmów reklamowych Morliny.

W konkursie wyróżniono również reklamodawców: Lidl i Kaufland, oraz agencje MediaCom i Five Media.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,