M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Plus ma budżet na reklamy o 100 mln zł większy niż konkurenci

Maciej Burlikowski | 5 lutego 2020, 06:00

Trzeci rok z rzędu Polkomtel deklasuje rywali w wydatkach reklamowych i wydaje coraz więcej.

Jak wynika z danych firmy Kantar spośród firm telekomunikacyjnych działających w Polsce, najwięcej na reklamy w mediach tradycyjnych (dane nie obejmują reklam internetowych) wydaje Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus i Plush (Grupa Cyfrowy Polsat). Licząc cennikowo (bez uwzględniania rabatów) jego budżet jest o ponad 100 mln zł większy niż konkurentów. W ub.r. wydał on na reklamy w telewizji, prasie, radiu, kinach i na outdoorze blisko 500 mln zł, o 12% więcej niż w 2018 r.
Firma P4, operator sieci komórkowej Play, wydała w ub.r. na reklamy blisko 400 mln zł, o 20% więcej niż w 2018 r. Orange Polska wydał 380 mln zł, o 6% mniej, a T-Mobile Polska 330 mln zł - o 14% mniej niż rok wcześniej.

Do budżetu Grupy Cyfrowego Polsatu należy doliczyć jeszcze 66 mln zł (-6% r./r.) wydane osobno na markę Cyfrowy Polsat (telewizja satelitarna i internet) oraz 22 mln zł (-50%) wydane przez Netię, operatora stacjonarnego także należącego do jego grupy.

Spośród operatorów kablowych najwięcej na reklamy wydaje UPC Polska - 32 mln zł w ub.r. (+16%). Vectra i Multimedia Polska, które właśnie się łączą, wydały w sumie 14 mln zł (Vectra - 11,5 mln zł, a MP - 2,5 mln zł). Virgin Mobile Polska, największy z tzw. wirtualnych operatorów komórkowych (korzysta z sieci Playa) wydał na reklamy 6,4 mln zł (-25%).

Polkomtel już trzeci rok z rzędu jest największym reklamodawcą w branży - w 2017 r. różnica pomiędzy jego wydatkami a T-Mobile Polska wynosiła 75 mln zł, a w 2018 r. od Orange dzieliło go 40 mln zł.

Należy pamiętać, że w zestawieniu podajemy nominalną (liczoną cennikowo) wysokość wydatków reklamowych, a Polkomtel sporą ich część lokuje w stacjach Telewizji Polsat, również należących do Grupy Cyfrowego Polsatu, więc realna wysokość nakładów reklamowych zależy tu od wzajemnych rozliczeń pomiędzy spółkami tej grupy.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,