Kraj

Wawel w tym roku reklamowo nie zmniejszy tempa

Szczególną uwagę spółka zwraca na segment czekolad gorzkich - firma poszerzyła portfolio i zainwestowała w unowocześnienie linii produkcyjnej. Będzie również wspierała reklamowo poszczególne marki.

Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel, w rozmowie z naszą redakcją poinformował, że krakowska spółka umocniła się na pozycji jednego z liderów w kategorii czekolady gorzkiej. Ten segment szczególnie interesująco wygląda od strony rynkowej – czekolady gorzkie wyraźnie zwiększyły swoją dynamikę. Pod względem wartościowym segment urósł o 11% w porównaniu z ub.r., podczas gdy czekolada mleczna urosła wartościowo o 3%, ale ilościowo odnotowała ok. 1-proc. spadek. Ze względu na rosnącą świadomość konsumentów dotyczącą jakości produktu i zdrowego stylu życia, firma postanowiła zainwestować właśnie w segment czekolady gorzkiej. W związku z tym Wawel wyposażył zakład produkcyjny w specjalne nowe młynki i konsze, które pozwalają uzyskać delikatniejszą strukturę czekolady. W konsekwencji w portfolio pojawiły się nowe smaki czekolad gorzkich z dodatkami ziaren kakaowca, kawy oraz mięty. – Dzięki temu wysoka jakość produktu jest przez konsumentów wyraźnie wyczuwalna i nasz rodzimy produkt jest przez nich sytuowany na tym samym poziomie jakościowym, co produkty zagraniczne najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek – zapewnia Czarniecki. Dyrektor marketingu podkreślił również, cytując dane Nielsena, że razem ze spółką Wedel, Wawel ma obecnie 55% udziałów w rynku czekolad gorzkich – podczas gdy prawie 30% stanowią marki private label.

To niejedyne nowości w firmie Wawel – wprowadzone w ub.r. Królewskie Mleczko otrzyma niebawem mocne medialne wsparcie, firma położy również większy nacisk na propozycje produktowe związane z mniejszym formatem. Współpraca firmy Wawel z marką z portfolio Unilevera – Big Milk – będzie miała również swoją nową produktową odsłonę. W I kwartale bieżącego roku Wawel ma zamiar utrzymać aktywność marketingową na takim poziomie, jak w I kwartale 2019 r.

Jak informowaliśmy w serwisie MMP24 z 24 stycznia 2020 r., Wawel wystartował z początkiem roku z kampanią wspierającą czekolady gorzkie. Kampania jest adresowana głównie do ludzi młodych. W tym roku firma ma zamiar to wsparcie kontynuować. – Ze względu na dynamiczną sytuację rynkową i zmienne nastroje społeczne na bieżąco modyfikujemy strategię aktywności marketingowej. Na początku roku skupimy się na wsparciu dla czekoladowych tabliczek, a w następnej kolejności rozważymy wsparcie mniejszych formatów – poinformował Tadeusz Czarniecki.