Na tę zależność mają wpływ wydarzenia o charakterze globalnym, m.in. zbliżające się igrzyska olimpijskie.
Dentsu Aegis Network opublikowała wyniki corocznego badania "Adspend 2020", dotyczącego globalnych wydatków reklamowych. Głównym wnioskiem płynącym z badania jest przyspieszenie wzrostu wydatków na reklamę - z 2,6% w 2019 r. do 3,9% w 2020 r. Na tę zależność mają wpływ wydarzenia o charakterze globalnym, m.in. zbliżające się igrzyska olimpijskie, UEFA Euro 2020 czy wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. W 2020 r. globalne wydatki reklamowe mają sięgnąć 615,4 mld dol. Reklama w internecie ma urosnąć o ponad 10% do 276 mld dol. Telewizja i radio mają mieć dynamiki odpowiednio po 0,6% i 1,7%. Niektóre rynki będą jednak notowały spadki - głównie niemiecki, hiszpański i włoski.
Czytaj więcej na temat: Dentsu Aegis Network, wydatki reklamowe, globalne wydatki na reklamę