M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ASA nakazuje zdjęcie reklamy Ryanair

( red. ) | 7 lutego 2020, 06:00

Komisja do spraw reklamy zarzuca liniom lotniczym, że ich komunikat o najniższej emisyjności jest nieprawdziwy i nakazuje zdjęcie reklamy.

The Advertising Standards Authority (ASA), niezależny regulator brytyjskiego rynku reklamy zakazuje reklam podniebnego przewoźnikowi Ryanair. Irlandzkie linie zapewniały, że w ich samolotach emisja dwutlenku węgla jest najniższa.

27 przewoźników wyraziło swoje oburzenie tym komunikatem reklamowym. Na swoją obronę Ryanair powiedział, że miarą, której użył do pomiaru emisji CO2, jest gram CO2 na "pasażerokilometr", a jego linie lotnicze osiągnęły najwyższe wyniki w stosunku do czterech innych głównych europejskich linii lotniczych. Ponadto marketer twierdził, że reklamy jasno wyjaśniają podstawę porównania i twierdził, że oświadczenie "niskiej emisji CO2” oznacza "mniej niż średnia”.


Mimo tego organ nadzorujący rynek reklamy nakazał wycofanie reklamy, bo tłumaczenie marketera jest zbyt zawiłe. Nie zgodził się, że wniosek, który wysnuł Ryanair z danych, jest dla pasażerów oczywisty.
Ponadto ASA uznała, że przedstawione dowody były niewystarczające, aby wykazać, że Ryanair jest linią lotniczą z najniższymi wskaźnikami emisji dwutlenku węgla.

(The Drum)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,