Kraj

Carlsberg sprzedał w ub.r. mniej piwa, ale za to drożej

Rośnie popularność piw bez alkoholu, dobrze radziły sobie marki Okocim, Žatecký i Somersby.

Carlsberg sprzedał w ub.r. mniej piwa, ale za to drożej
Duński koncern browarniczy Carlsberg podał, że jego polska spółka Carlsberg Polska, właściciel trzech browarów i trzeci, po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec, z największych producent piwa w naszym kraju, sprzedał w ub.r. ilościowo mniej piwa niż w 2018 r., mniej więcej o tyle, ile zmalał cały rynek, natomiast udało mu się sprzedawać je po nieco wyższych cenach (o ok. 4-5%).

Według danych firmy Nielsen rynek piwa w Polsce ilościowo zmalał w ub.r. o ok. 0,5%, natomiast wartościowo wzrósł o ok. 3,5%.

Polska należy do krajów o najwyższym spożyciu piwa na kontynencie – ok. 100 l rocznie na osobę. Dla porównania Niemcy wypijają ok. 99 l na głowę, a mieszkańcy Wielkiej Brytanii ok. 64 l na osobę. Polacy wydają rocznie na napoje alkoholowe 36,6 mld zł, z czego 17,4 mld zł na piwo.

Carlsberg ma w Polsce ok. 18% rynku. Firma podała, że dobrze radziły sobie jej marki z segmentu upper-mainstream, takie jak Okocim i Žatecký Světlý Ležák, a także napoje piwne Somersby. Producent wskazał także, że Polska była jednym z krajów, obok Szwecji i Finlandii, gdzie najszybciej rosła w ub.r. sprzedaż piw bezalkoholowych. W 2018 r. ich sprzedaż wzrosła u nas o 80%, a w ub.r. stanowiły one już 4% rynku ilościowo i 5% – wartościowo.