M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

IGRZ: sprzedaż OOH w 2019 r. wyższa o 5,1%

Katarzyna Kacprzak | 13 lutego 2020, 06:00

Wyniosła ponad 574,5 mln zł.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawiła raport dotyczący wielkości rynku OOH w Polsce w 2019 r. Wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w trzech segmentach (klasyczne OOH + reklama tranzytowa + DOOH) wyniosła ponad 574,5 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w 2018 r. o 5,1%.

Wyższy niż ostrożnie prognozowany wzrost rynku OOH ma być zasługą dobrej koniunktury na polskim rynku w drugim półroczu, a zwłaszcza w ostatnim kwartale 2019 r. Istotnymi dla końcowego wyniku branży były październikowe wybory parlamentarne i kampania z nimi związana (choć wydatki w III kwartale tego nie zapowiadały) oraz rosnąca popularność reklamy cyfrowej. Wzrost sprzedaży należy także łączyć z nową polityką handlową firm AMS i Ströer Polska, które wprowadziły od II kwartału sprzedaż opartą na danych zasięgowych (Outdoor Track). Jesienią podobną decyzję podjęła w tym zakresie kolejna firma – Clear Channel Poland.

Sprzedaż w reklamie tranzytowej stanowi w roku 2019 ponad 8%, podobnie zresztą jak w roku 2018.

Według posiadanych przez IGRZ danych, uzupełnionych tymi pochodzącymi z innych źródeł, w Polsce na
koniec 2019 r. było ponad 140 tys. cyfrowych nośników zdolnych emitować spoty informacyjne, promocyjne oraz reklamowe. Jedynie 0,4% z nich to ekrany zewnętrzne. 

W IV kwartale 2019 r. wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w trzech segmentach (klasyczne OOH + reklama tranzytowa + DOOH) zamknęła się kwotą w wysokości ponad 170,5 mln zł i była dla tej samej bazy
firm wyższa niż w tym samym okresie roku 2018 r. o 8,8%.

Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i domu mediowego Starcom. 

(IGRZ, 02.2020 r.)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,