M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever nie będzie kierować reklam żywności i napojów do dzieci poniżej 12 lat

( red. ) | 14 lutego 2020, 06:00

Planowane posunięcie to kontynuacja strategii wypracowanej przez byłego CMO Keitha Weeda (Responsibility Framework).

Za obecną decyzję odpowiada Conny Braams, chief marketing and digital officer w Unileverze. Ograniczenie dotyczące reklam żywności i napojów będzie obowiązywać zarówno w mediach tradycyjnych, jak i społecznościowych. Koncern zamierza też zakończyć współpracę z influencerami i celebrytami, którzy oddziałują głównie na dzieci, a także ograniczyć wykorzystanie postaci z kreskówek do promocji produktów. To ostatnie nie odnosi się do reklam przy półkach sklepowych, choć Unilever zapowiada, że będzie promować wyłącznie produkty o określonych właściwościach odżywczych.

Nowa strategia będzie wdrażana począwszy od sektora lodów (m.in. marki Magnum i Wall's). Lody Wall's (Max, Paddle Pop, Twister) będą obecnie sprzedawane z logo "Responsibly Made for Kids" na opakowaniach, a także materiałach w punktach sprzedaży i metkach cenowych. Do końca roku samoograniczenie reklamowe ma objąć wszystkie produkty spożywcze Unilevera.

Koncern podkreśla, że jego działania jest reakcją na statystyki Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) mówiące, że na świecie jest już 124 mln dzieci w wieku 5-19 lat cierpiących na otyłość, a u 213 mln występuje nadwaga.

(TheDrum.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,